Η πολιτική επικοινωνία, νοούμενη ως επικοινωνία μεταξύ πολιτικών οντοτήτων, υπάρχει από το σημείο που έκαναν την εμφάνισή τους στον κόσμο οι πρώτες οργανωμένες κοινωνίες.
Ο Darren Lilleker, για παράδειγμα γράφει πως η πολιτική επικοινωνία, είναι τόσο παλιά όσο η πολιτική δραστηριότητα. Είναι δύσκολο να σκεφτούμε μία εποχή κάτω από οποιοδήποτε πολιτικό σύστημα, όπου οι πολιτικοί ηγέτες δεν επιθυμούσαν να επικοινωνήσουν με άλλες κοινωνικές ομάδες ή που δεν έπρεπε να πείσουν τους πολίτες να τους στηρίξουν.
Η τεχνολογία είναι, όμως, αυτή που διαμορφώνει το σύγχρονο περιβάλλον. Ο συνδυασμός φωνής-εικόνας-γραπτού λόγου αποτελεί την επιτομή της σημερινής αισθητικής της πολιτικής επικοινωνίας. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Χ, YouTube, Reddit και πιο πρόσφατα το Tik Tok) έφεραν μια ακόμα επανάσταση διότι ήταν η πρώτη φορά που μπορούσε η επικοινωνία πολιτικού-πολίτη να πραγματοποιείται με τέτοιου είδους αμεσότητα.
Ο συνδυασμός των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης με τα έξυπνα τηλέφωνα δημιούργησε ένα περιβάλλον άμεσης, τάχιστης πληροφορίας και κυρίως άμεσης, τάχιστης αντίδρασης. Ο πολίτης, πλέον, δεν είναι ένας παθητικός δέκτης ενός μηνύματος, αλλά και πομπός. Η παραδοσιακή παρέα έγινε ψηφιακή κι άνθρωποι με κοινά ενδιαφέροντα ή/και ανησυχίες ξεκίνησαν να μιλούν σε πραγματικό χρόνο και να συνδιαλέγονται ως αν να υπάρχει άμεση δημοκρατία.
Κάτω απ’ αυτό το πρίσμα η Επικοινωνία επηρεάζει κι ο τρόπος μεταφοράς ενός μηνύματος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Ωστόσο η πολιτική ουσία είναι αυτή που παραμένει να έχει την ύψιστη σημασία. Η υιοθέτηση της ψηφιακής επικοινωνίας στα πολιτικά δρώμενα, είναι προϋπόθεση του 21ου αιώνα, και όχι επιλογή. Είναι αλήθεια ότι το Tik Tok δεν θα είχε έρθει στη (πολιτική) ζωή μας αν ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έκανε σχεδόν την τέλεια χρήση του κατά την προεκλογική περίοδο. Κι ο κ. Κασσελάκης δεν θα μπορούσε να κερδίσει τις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ αν δεν εκμεταλλευόταν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κι ειδικά το συγκεκριμένο μέσο σε απόλυτο βαθμό. Όμως όλα αυτά είναι εργαλεία μεταφοράς του πολιτικού μηνύματος. Δεν μπορούν ποτέ να αντικαταστήσουν το ίδιο το πολιτικό μήνυμα. Αν δεν υπάρχει πολιτικό περιεχόμενο, αν δεν υπάρχει πολιτική αντίληψη η καλύτερη επικοινωνία θα προκαλέσει ενδιαφέρον αλλά θα φέρει μόνο σύντομα χρονικά αποτελέσματα. Τα οποία μετέπειτα θα χαθούν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.
Πηγη: ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ